مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 08:352021-12-26پزشكي

309 هزار قطعه جوجه مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شد


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای سال جاری در استان از 12 میلیون و 540 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده بیش از 309 هزار قطعه جوجه به علت ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یا سویه های آن معدوم شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز هفتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری با موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار شد و محمد اسدی به تشریح بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اقدامات، آثار و نتایج آن پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری بسیار مسری است که چندین گونه از پرندگانِ تولیدکننده مواد غذایی از جمله مرغ، بوقلمون، بلدرچین، مرغ دریایی، پرندگان زینتی و خانگی و پرندگان وحشی را درگیر می کند و گاهی اوقات نیز پستانداران از جمله انسان را درگیر می کند.

  وی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از شایع ترین ویروس ها در سطح جهان به علت گستره ژن های آن دانست و افزود: مخازن اصلی این ویروس، خوک اهلی و وحشی(گراز) میزبانان واسط آنفلوآنزاهای پستانداران و پرندگان هستند و پرندگان وحشی و آبزی بدون ابتلا و بروز علایم می توانند این ویروس را جابجا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

309 هزار قطعه جوجه مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شد

309 هزار قطعه جوجه مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شد