مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 14:052021-12-26فناوري

استفاده یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان از نور به جای جریان الکتریکی


یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان که یکی از 500 ابرکامپیوتر برتر دنیاست، از نور به جای جریان الکتریکی استفاده می کند.

- یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان که یکی از 500 ابرکامپیوتر برتر دنیاست، از نور به جای جریان الکتریکی استفاده می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ابررایانه فرانسوی موسوم به ژان زی (Jean Zay) که یکی از قدرتمندترین رایانه های جهان و جزو 500 ابررایانه برتر دنیا است، اکنون اولین ماشین محاسباتی دارای عملکرد بالا (HPC) است که دارای هم پردازنده فوتونیکی است، به این معنی که اطلاعات را با استفاده از نور ارسال و پردازش می کند.

این توسعه برای نخستین بار است که در این صنعت اتفاق می افتد.

این پیشرفت طی یک برنامه آزمایشی به دست آمد.

ایگور کارون مدیر عامل و یکی از بنیان گذاران شرکت LightOn از شرکت ها و موسسات دخیل در توسعه این ابررایانه گفت: این برنامه آزمایشی که یک فناوری محاسباتی جدید را در یکی از ابررایانه های جهان ادغام می کند، بدون مشارکت ویژه آژانس های آینده نگر مانند GENCI و IDRIS/CNRS امکان پذیر نبود.

همراه با ظهور محاسبات کوانتومی، این اولین نمایش جهانی، دیدگاه ما را تقویت می کند که گام بعدی پس از ابررایانه ابرمقیاس در مورد محاسبات ترکیبی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان از نور به جای جریان الکتریکی

استفاده یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان از نور به جای جریان الکتریکی