مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 23:452021-12-26اقتصادي

چه بر سر 2 اسکلت پیدا شده در بردسکن آمد؟


تیر ماه امسال بود که خبری مبنی بر کشف قبری با 2 اسکلت حین عملیات حفاری و لوله گذاری در میدان عشایری درونه بردسکن منتشر شد که حرف و حدیث های بسیاری مبنی بر مومیایی بودن آن ها را در پی داشت.

- مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بردسکن در خصوص آخرین وضعیت این 2 اسکلت که گفته می شد قدمت تاریخی دارد، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: این اسکلت ها که کنار هم بودن،د در پی اجرای عملیات لوله گذاری گاز توسط نیروهای پیمانکار شرکت گاز در سردابی کشف شد.

احمد صابری زارع افزود: محلی که در آن 2 اسکلت کشف شد،قدمت چندانی نداشته و مربوط به قبرستان قدیمی داخل روستای درونه بوده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که گفته می شد این اسکلت ها مومیایی بوده اند، بر اساس بازدید و بررسی محل و شواهد موجود توسط اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشخص شد که هیچگونه مومیایی در کار نبوده و فقط اسکلت بوده که در کنار دیگر قبور قبرستان دفن شده اند.

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بردسکن یادآور شد: پس از تحقیقات و بررسی های لازم این 2 اسکلت که قدمت تاریخی هم نداشته اند، در همان محل قبرستان دفن شد.

وی ادامه داد: از هزاره اول و دوم قبل از میلاد در شهرستان بردسکن آثار تاریخی وجود دارد و چه بسا با انجام کاوش های باستان شناسی قدمت شهرستان به قبل از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بر سر 2 اسکلت پیدا شده در بردسکن آمد؟

چه بر سر 2 اسکلت پیدا شده در بردسکن آمد؟