مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 04:052021-12-27اقتصادي

مناسبات تجاری بین آذربایجان و اربیل گسترش یابد


محمدصادق معتمدیان با تاکید بر لزوم حل مشکلات مرزی بین این استان و اربیل عراق گفت: آذربایجان غربی نگاه ویژه ای برای توسعه مناسبات مختلف بویژه در حوزه  تجاری و اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسئولان و مدیران حوزه اقتصادی و مرزی 2 طرف برگزار شد، بیان کرد : راه های همکاری گسترده ای بین این دو استان وجود دارد که می توان با اهتمام در راستای ارتقای مراودات و تعامل بیشتر گام های بلندتری در این خصوص برداشت.

استاندار با بیان اینکه نگاه ویژه ای به مرز تمرچین برای توسعه تجارت آذربایجان غربی داریم، تصریح کرد: در صدد هستیم با استفاده از ظرفیت های این مرز مسیر های جدید ترانزیت و صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای مختلف ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ترددها از طریق اربیل ادامه داد: می توان از ظرفیت استان اربیل برای دسترسی به عتبات عالیات و اعزام زائران استفاده کرد که البته این امر سابقه تاریخی نیز دارد.

معتمدیان با قدردانی از استاندار اربیل عراق در خصوص فراهم شدن زمینه برگزاری نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی آذربایجان غربی در اربیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسبات تجاری بین آذربایجان و اربیل گسترش یابد

مناسبات تجاری بین آذربایجان و اربیل گسترش یابد