مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 05:252021-12-27اقتصادي

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟


مدیر بازرسی اصناف خوزستان در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی گفت: در این زمینه ایرادی مبنی بر این که در قیمت گذاری کارخانه ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می شود، - وجود دارد.

رضا فرجام در گفت و گو با ایسنا در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی اظهار کرد: در این زمینه ایرادی وجود دارد.

مبنی بر اینکه در قیمت گذاری کارخانه ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر قیمت گذاری اجناس بر عهده انجمن صنفی کارخانه ها قرار دارد و تا مرحله رسیدن این اجناس به دست مصرف کننده، حاشیه سود بالایی به وجود می آید.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات خوبی که توسط دولت مطرح شده، مبنی بر این است که هر گونه قیمت گذاری کالا باید از طریق ستاد تنظیم بازار انجام شود و اگر با وجود این طرح، قیمت گذاری همچنان بر عهده کارخانه داران باشد، در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نشده و مشکلی حل نمی شود اما اگر بحث قیمت گذاری این اجناس اصلاح و به نهادهای ذیربط سپرده شود، طرح خوبی خواهد بود.

فرجام بیان کرد: هدف از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی این است که حاشیه سودهای بالای برخی از اجناس کاهش یافته و این اجناس با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟