مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 05:302021-12-27بين الملل

مسیر پروازی بین ارومیه و اربیل عراق راه اندازی شود


ارومیه استاندار آذربایجان غربی بر لزوم برقراری مداوم پرواز بین ارومیه و اربیل و بلعکس تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق اظهار کرد: برقراری این خط پروازی می تواند در توسعه روابط و همکاری های اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حل مشکلات مرزی بین این استان و اربیل عراق گفت: آذربایجان غربی نگاه ویژه ای برای توسعه مناسبات مختلف بویژه در حوزه تجاری و اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه دارد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: راه های همکاری گسترده ای بین این دو استان وجود دارد که می توان با اهتمام در راستای ارتقای مراودات و تعامل بیشتر گام های بلندتری در این خصوص برداشت.

استاندار با بیان اینکه نگاه ویژه ای به مرز تمرچین برای توسعه تجارت آذربایجان غربی داریم تصریح کرد: در صدد هستیم با استفاده از ظرفیت های این مرز مسیرهای جدید ترانزیت و صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای مختلف ایجاد کنیم.

معتمدیان در ادامه با اشاره به افزایش ترددها از طریق اربیل ادامه داد: می توان از ظرفیت استان اربیل برای دسترسی به عتبات عالیات و اعزام زائران استفاده کرد که البته این امر سابقه تاریخی نیز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر پروازی بین ارومیه و اربیل عراق راه اندازی شود

مسیر پروازی بین ارومیه و اربیل عراق راه اندازی شود