مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 05:402021-12-27اقتصادي

رشد 65 درصدی متقاضیان کردستانی در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف


رییس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان در پاییز امسال بیش از 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

- ایسنا/کردستان رییس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان در پاییز امسال بیش از 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

اکبر اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شعبه مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان از سال 88 در جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای خدمات به جامعه راه اندازی شده است .

وی با بیان این که امروز ذخیره سازی بند ناف یک سرمایه گزاری درمانی است، بیان کرد: سلول بنیادی مادر تمام سلول ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول های بدن را دارد.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، بیان کرد: این سلول ها توانایی خودنوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating) به انواع سلول ها از جمله سلول های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

وی ادامه داد: همچنین در بازسازی و ترمیم بافت های مختلف بدن به دنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می توانند به درون بافت های آسیب دیده ای که بخش عمده سلول های آن ها از بین رفته است، پیوند زده شوند و جایگزین سلول های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 65 درصدی متقاضیان کردستانی در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف

رشد 65 درصدی متقاضیان کردستانی در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف