مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 07:352021-12-27اقتصادي

علت تاخیر در ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر


معاون سازمان انرژی اتمی درباره تاخیر دو ساله در ساخت واحد 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر توسط روس اتم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این تاخیر به دلیل مشکلات مالی بین کارفرما و پیمانکار بود زیرا امکان انتقال ارز وجود نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود جعفری با اشاره به قرارداد ایران با شرکت روس اتم برای راه اندازی واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این قرارداد از سال 1396 فعال شده است و طبق برنامه ای که تنظیم شده بود قرار است در 1404 واحد 2 و در 1406 واحد 3 نیروگاه اتمی بوشهر به مدار برسد.

وی قرارداد میان ایران و شرکت روسی را EPC عنوان کرد و افزود: طرف ایرانی تعهداتی را در این قرارداد داشت که تا حدودی این تعهدات را انجام داده است و پیمانکار روس نیز مطالعاتی محیطی، طراحی و تحکیم واحد 2 را انجام داده است و بتن ریزی آن را آغار کرده است.

همچنین شرکت روسی دیوارهای رآکتور را بالا آورده است و در حال اجرای بتن و آرماتور بندی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر است.

معاون سازمان انرژی اتمی در گفت وگوی تلفنی با رادیو گفت وگو با بیان این موضوع که تمام کارهایی که برای واحد 2 نیروگاه بوشهر انجام می شود توسط پیمانکارهای ایرانی صورت می گیرد، اظهار کرد: پیمانکار روس حدود 300 میلیون یورو در ایران قرارداد در حوزه کارهای ساختمانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تاخیر در ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر

علت تاخیر در ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر