مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 08:002021-12-27حوادث

کشف سکه تاریخی دوره اشکانیان در قروه


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از کشف و ضبط یک قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانیان در شهرستان قروه خبر داد.

- سرهنگ رسول مرادی دیروز(یکشنبه_5 دی)اظهارکرد: بر اساس گزارش واصله به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قروه مبنی بر نگهداری سکه تاریخی در منزل یکی از شهروندان قروه ای، نیروهای یگان حفاظت این اداره ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و پاسگاه انتظامی، به محل اعزام و در منزل این شخص یک قطعه سکه دوره اشکانی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت کردستان بیان کرد:در این بازرسی علاوه بر کشف و ضبط یک قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانی،متهم دستگیر و برای بررسی احتمال وجود اشیاء و آثار تاریخی بیشتر، شخص خاطی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این سکه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است،عنوان کرد:براساس کارشناسی انجام شده، جنس سکه از نقره،متعلق به دوره اشکانی بوده و در نوع خود کم نظیر است.

مرادی یادآور شد:خوشبختانه حساسیت جامعه نسبت به حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و آثار تاریخی بیشتر شده و امیدواریم با فعالیت و همکاری اعضای انجمن های دوست داران میراث فرهنگی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سکه تاریخی دوره اشکانیان در قروه

کشف سکه تاریخی دوره اشکانیان در قروه