مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 08:502021-12-27سياسي

اهمیت سنت های ملی و محلی در بازآفرینی شهری/خطر تحریف معنایی مراسم های آیینی


دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت سنت های ملی و محلی در توسعه گردشگری، بر لزوم اهتمام به این سنت ها به عنوان محور اصلی بازآفرینی شهری تاکید کرد.

- ایسنا/یزد دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت سنت های ملی و محلی در توسعه گردشگری، بر لزوم اهتمام به این سنت ها به عنوان محور اصلی بازآفرینی شهری تاکید کرد.

محمدمهدی شرافت در هفتادمین نشست کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد که با موضوع تبدیل سنت های ملی و محلی به رویداد گردشگری و به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت مفهوم بازآفرینی شهری، نقش آن در حفظ ویژگی های اصلی فضای شهری و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و محیطی را مهم خواند.

وی سپس به اهمیت سنت های ملی و محلی در توسعه گردشگری پرداخت و مراسم عزاداری ماه محرم در شهر یزد را به عنوان مهم ترین سنت آیینی برای تبدیل شدن به رویداد گردشگری عنوان کرد.

به گفته دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد، یکی از دلایل مهم حفظ بافت تاریخی و هویت محله ای در شهر یزد برگزاری مراسم های ماه محرم است بنابراین می تواند به عنوان محور اصلی بازآفرینی شهری قرار گیرد.

شرافت در ادامه به لزوم انجام مطالعات تئوریک در این زمینه تاکید کرد و از مطالعات جامع دانشگاهی دیگر شهرها همچون شهر کرمان در رابطه با جشن سده سخن به میان آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت سنت های ملی و محلی در بازآفرینی شهری/خطر تحریف معنایی مراسم های آیینی

اهمیت سنت های ملی و محلی در بازآفرینی شهری/خطر تحریف معنایی مراسم های آیینی