مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 09:452021-12-27بين الملل

بزرگترین شکست های فناوری در سال 2021


سال 2021 که واکسن های کووید قابل دسترس شدند اما پاندمی برای یک سال دیگر ادامه پیدا کرد، برای بسیاری از افراد آمیزه ای از امید و چالش بود و در این شرایط فناوری اگرچه همه ما را سرگرم و مرتبط نگه داشت اما در عین حال زندگی ما را سخت تر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امسال دفعاتی پیش آمد که فناوری دچار اشتباه شد یا به طور کامل عمل نکرد که از میان آنها می توان به قطعی های خدمات غول های اینترنتی و حملات باج افزاری فلج کننده و سلسله مسائلی برای شرکت مِتا (فیس بوک سابقش) اشاره کرد.

پایگاه خبری سی ان ان بیزنس در گزارشی به بررسی قابل توجه ترین شکست های دنیای فناوری در سال 2021 پرداخته است که عبارتند از: درز گسترده دیتا در فیس بوک و لینکدین کارشناسان امنیت سایبری در آوریل اعلام کردند اطلاعات شخصی نیم میلیارد کاربر فیس بوک شامل شماره تلفن، تاریخ تولد و نشانی ایمیل آنها در وب سایت مورد استفاده هکرها منتشر شده است.

فیس بوک در آن زمان اعلام کرد که این اطلاعات در سال 2019 از پروفایل کاربران به سرقت رفته بود و رخنه مذکور در آن زمان ترمیم شده بود.

این واقعه نشان داد که تا چه حد شرکتهایی که میزان زیادی اطلاعات شخصی را جمع آوری می کنند در برابر عوامل خلافکار، آسیب پذیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین شکست های فناوری در سال 2021

بزرگترین شکست های فناوری در سال 2021