دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 11:052021-12-27بين الملل

تلاش ناسا برای کشف رموز یک سیارک

ناسا قصد دارد در ماه اوت سال 2022 فضاپیمایی موسوم به سایکی را برای کاوش سیارکی منحصربفرد به فضا بفرستد.

- ناسا قصد دارد در ماه اوت سال 2022 فضاپیمایی موسوم به "سایکی" را برای کاوش سیارکی منحصربفرد به فضا بفرستد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فضاپیمای سایکی(Psyche) ناسا که قرار است در ماه اوت سال 2022 پرتاب شود و در سال 2026 به کمربند سیارک ها برسد، به دور دنیایی خواهد چرخید که به سختی از زمین قابل بررسی است و هرگز از آن بازدید نشده است.

هدف ماموریت سایکی ناسا یک سیارک غنی از فلز به نام سایکی(Psyche) است که در کمربند اصلی بین سیاره مریخ و مشتری قرار دارد و یک دنیای ناشناخته در فضای بیرونی است.

از دید تلسکوپ های زمینی و فضایی، این سیارک به صورت یک لکه تیره به نظر می رسد.

آنچه دانشمندان توانسته اند درباره آن از داده های رادار بیاموزند این است که شکل آن تا حدودی شبیه سیب زمینی است و در جهت محیط پیرامون می چرخد.

با تجزیه و تحلیل نور منعکس شده از سیارک، دانشمندان فرض می کنند که سیارک سایکی به طور غیرعادی غنی از فلز است.

یک فرضیه احتمالی این است که احتمالا این سیارک در اوایل تاریخ منظومه شمسی و به عنوان هسته یک خرده سیاره یا به عنوان یک ماده اولیه اصلی که هرگز ذوب نشده، شکل گرفته است.

تلاش ناسا برای کشف رموز یک سیارک