مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 11:452021-12-27اقتصادي

معدن کاوی در «لوت» متوقف شد


پایگاه میراث جهانی بیابان لوت از توقف جاده سازی و فعالیت معدنی در کوه «ملک محمد» واقع در میراث جهانی لوت با حکم قضایی خبر داد.

- پایگاه میراث جهانی بیابان لوت از توقف جاده سازی و فعالیت معدنی در کوه ملک محمد واقع در میراث جهانی لوت با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته های گذشته جاده ای به طول 90 کیلومتر و عرض چهار متر تا میانه بیابان لوت و کوه ملک محمد به انگیزه معدون کاوی کشیده شد.

لوت سال 1395 به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، در نتیجه هر گونه فعالیت در آن بدون استعلام و تایید و جلب نظر متولیان امکان پذیر نیست.

در پایگاه میراث جهانی لوت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت صنعت، وزارت کشور، نیروی انتظامی، سازمان جنگل ها و مراتع، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان زمین شناسی و دیگر دستگاه ها عضویت دارند، اما هیچ یک تا پیش از این درباره صدور مجوز معدن در دل یک اثر جهانی، مسؤولیتی نپذیرفته و واکنشی هم نشان نداده اند.

پایگاه میراث جهانی لوت نیز اعلام کرده از جاده سازی و عملیات معدن کاوی بی خبر بوده و استعلامی از این پایگاه گرفته نشده و با دو هفته تأخیر و پس از تعرض به این میراث جهانی، از ماجرا اطلاع پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن کاوی در «لوت» متوقف شد

معدن کاوی در «لوت» متوقف شد