مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 11:552021-12-27سياسي

هفتاد و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم منتشر شد


هفتاد و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم، با سرمقاله رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم درباره گزارش «علم: مرز بی انتها منتشر شد.

- ، هفتاد و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم، با سرمقاله رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم درباره گزارش علم: مرز بی انتها (گزارش 75 سال آینده علم آمریکا؛ تهیه شده توسط آکادمی ملی علوم آمریکا و بنیاد کاولی و بنیاد آلفرد پی اسلوان)، منتشر شد.

داوری اردکانی در این مقاله با اشاره به اینکه گزارش علم: مرز بی انتها را با دو نظر خوانده است، اظهار می دارد که با یک نظر خواسته است بداند که کشوری مثل آمریکا که قدرتش از علم جدا نیست چگونه به علم می نگرد و از آنچه توقع ها و انتظارها دارد و نظر دیگر اینکه آمریکا چه رویکردی به آینده دارد و آیا با اعتماد به نفس قدم بر می دارد یا مردد و نگران آینده است و اگر اعتماد به نفس خود را حفظ کرده است اساس و ضامن و پشتوانه اش چیست؟ (علاقمندان برای دریافت فایل مقاله رضا داوری اردکانی می توانند به www.

ias.

ac.

ir مراجعه کنند).

در بخش اخبار و گزارش های این شماره، گزارش جلسات مجمع، شوراها، گروه ها و شاخه های تخصصی فرهنگستان، و گزارش سمینارها و هم اندیشی ها و سخنرانی های ایرادشده در فرهنگستان آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتاد و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم منتشر شد

هفتاد و پنجمین شماره نشریه فرهنگستان علوم منتشر شد