مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 12:552021-12-27اجتماعي

هزاران ستاره در دل یک تصویر


آژانس فضایی اروپا با انتشار تصویری از یک خوشه ستاره ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آخرین تصویر هابل در سال 2021! - آژانس فضایی اروپا با انتشار تصویری از یک خوشه ستاره ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آخرین تصویر هابل در سال 2021! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، خوشه ستاره ای باز ان جی سی 1755 شبیه به مقداری نمک است که بر روی سفره ای سیاه ریخته شده باشد.

این مجموعه از ستارگان در یکی از همسایگان نزدیک کهکشان راه شیری به نام ابر ماژلانی بزرگ دارند و وسعت آن ها 120 سال نوری است.

خوشه ستاره ای ان جی سی 1755 به رغم وسعتش عضوی از دسته ی کوچک تر خوشه های ستاره ای است.

خوشه ستاره ای مجموعه ای از ستارگان است که با نیروی گرانشی دوجانبه به یکدیگر پیوسته اند و دو طیف اصلی دارند، خوشه های ستاره ای باز کوچک تر مانند ان جی سی 1755 که میزبان ستاره های جوان تر هستند و خوشه های ستاره ای کروی غول پیکر که می توانند حاوی میلیون ها ستاره ی پیرتر باشند.

هابل به تماشای قلب خوشه ان جی سی 1755 نشست تا درک بهتری از نحوه قرارگیری مجموعه های مختلف ستارگان در یک خوشه ستاره ای پیدا کند.

مجموعه های ستاره ای، گروهی از ستارگان هستند که ویژگی های مشابهی مانند سن یا ترکیبات شیمیایی دارند و این مجموعه ها بینش ارزشمندی در مورد تولد، زندگی و مرگ ستار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزاران ستاره در دل یک تصویر

هزاران ستاره در دل یک تصویر