مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 13:252021-12-27سياسي

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه ای؟ مسئله این است


تصمیم گیری برای قدم گذاشتن در رشته ام بی ای یا مدیریت عالی کسب و کار برای مدیران و افراد علاقمند به دنیای هیجان انگیز کسب و کار و تجارت قدم بزرگی است.

- واژه MBA مخفف عبارت انگلیسی Master of business administration است که همان مدیریت کسب و کار است.

ام بی ای یک رشته بیشتر مهارتی است و دانش پذیرانی که وارد این رشته می شوند به تدریج در حوزه های متفاوتی از مهارت های مدیریتی از حوزه های تجاری تا عملیاتی متخصص می شوند.

بسیاری از این دانش پذیران بعد دریافت گواهینامه ام بی ای به سراغ کارآفرینی و ایجاد استارت آپ های شخصی می روند و یا در بخش های مدیریتی سازمان ها از بخش مدیریت ارشد گرفته تا اطلاعات و مالی و بازاریابی فعالیت می کنند.

تخصص های ام بی ای متناسب با اهداف افراد یکی از سوال های اساسی قبل از ورود به دوره ام بی ای تعیین هدف حرفه ای و شغلی افراد است.

یعنی هر فرد باید یک نمای کلی از آن چه که در آینده قصد انجام آن را دارد داشته باشد و در این نمای کلی به بررسی ضرورت ام بی ای و تناسب آن با هدف خود بپردازد.

به عنوان نمونه هر فرد باید بداند از خود بپرسد که در انتخاب این مسیر آیا به دنبال افزایش دستمزد است؟ آیا گذراندن دوره MBA می تواند سبب ارتقای مسیر شغلی مورد نظرش باشد؟ یا به دنبال راه اندازی کسب و کار خویش و کارآفرینی است؟ یا به عنوان یک مدیر ارشد یا میان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه ای؟ مسئله این است

تکیه محض بر دانش و تجربه شخصی یا آموزش تخصصی-کاربردی-حرفه ای؟ مسئله این است