مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 15:552021-12-27اقتصادي

2500 پرنده بومی فردیس علیه نیوکاسل واکسینه می شوند


طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در فردیس اجرا می شود و بیش از 2500 قطعه پرنده بومی واکسینه می شوند.

- محمدمهدی راهنورد، رییس دامپزشکی شهرستان فردیس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی در استان البرز علیه بیماری نیوکاسل طیور، اظهار کرد: از ابتدای دی ماه با اجرای طرح شناسایی طیور بومی در استان، توزیع رایگان واکسن نیوکاسل برای طیور بومی به اجرا درآمد.

وی افزود: هرساله جهت پیشگیری از شیوع بیماری نیوکاسل در واحدهای سنتی نگهداری طیور بومی مناطق حومه و روستایی،  واکسن نیوکاسل به صورت رایگان در این واحدها توزیع می شود.

 رییس دامپزشکی فردیس گفت: در این طرح که از ابتدای دی ماه آغاز شده است، بیش از 2 هزار و 500 قطعه طیور بومی منطقه، تحت پوشش واکسن نیوکاسل قرار می گیرند.

این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون در جهت پیشگیری از شیوع بیماری و تلفات احتمالی طیور، بیان کرد: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی فوق حاد پرندگان است که از طریق تنفسی و خوراکی از پرنده بیمار به پرنده سالم منتقل و باعث ایجاد تلفات بالا، علائم تنفسی و گوارشی و بد شکلی تخم های تولیدی می شود و در صورت شیوع در بین پرندگان، تلفات بالایی به ویژه در دام های صنعتی ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 پرنده بومی فردیس علیه نیوکاسل واکسینه می شوند

2500 پرنده بومی فردیس علیه نیوکاسل واکسینه می شوند