مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 16:152021-12-27بين الملل

انتقاد نهادهای حقوق بشری از وضعیت اسفبار زنان زندانی در عربستان سعودی


سازمانهای حقوق بشری خبر دادند که بازداشت خودسرانه زنان و فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی همچنان ادامه دارد؛ هر چند که مسئولان این کشور، مدعی بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمانهای حقوق بشری از وضعیت اسف بار زندانیان زن در زندانهای عربستان سعودی، به شدت انتقاد و تأکید کرده اند که این زندانیان از ساده ترین حقوق محروم هستند.

پایگاه خبری ولیعهد این کشور تا به امروز، بیش از 100 زن را بازداشت کرده اند، خبر داد که افراد بازداشت شده، اغلب از نخبه های دانشگاهی و فعالان هستند.

60 نفر از این افراد، به صورت خودسرانه بازداشت شده اند.

به گفته این نهاد، زنان بازداشت شده، با سرکوب مواجه هستند و به همین دلیل، مسئولان سعودی، در برابر جهانیان، مسئول این اقدامات به ویژه سرکوب و سلب آزادی از این افراد هستند.

سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر نیز ادعای عربستان درباره تغییر برخورد با زنان و بهبود وضعیت حقوقی آنان و ادعای حمایت از آزادیها را رد و تأکید کرد که این ادعاها با واقعیتهای میدانی، در تناقض است.

انجمن زنان بازداشتی عربستان هم خبر داد، به محض اینکه زنان خواستار اصلاح می شوند، مسئولان سعودی در کمین آنان هستند و علیه آنها، مجازاتهای وحشتناکی اعمال می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نهادهای حقوق بشری از وضعیت اسفبار زنان زندانی در عربستان سعودی

انتقاد نهادهای حقوق بشری از وضعیت اسفبار زنان زندانی در عربستان سعودی