مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 17:252021-12-27سياسي

عصائب اهل الحق: دادگاه فدرال عراق متناقض عمل کرد


جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که از تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر رد درخواست ابطال نتایج انتخابات به رغم وجود شواهد حقوقی و فنی متاسف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش عصائب اهل الحق عراق تصمیم دادگاه فدرال در رد شکایت ها در خصوص نتیجه انتخابات این کشور را ضد و نقیض خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازو به شکلی درست پیش برود و نتایج سالم و منصفانه داشته باشد.

این جنبش در پایان ابزار امیدواری کرد که با تشکیل پارلمان و دولت جدیدی که به نفع کشور و ملت عراق باشد به وضعیت بی ثباتی و درد و رنج ها پایان داده شود.

دادگاه فدرال عراق، امروز (دوشنبه، 27 دسامبر)، سرانجام پس از آن که سه نوبت، برگزاری نشست رسیدگی به مطالبه ابطال انتخابات پارلمانی اخیر را به تاخیر انداخت، این نشست را برگزار کرد.

دادگاه فدرال عراق در نشست امروز، ضمن رد درخواست لغو و ابطال نتایج انتخابات تاکید کرد که شورای عالی قضایی کشور، صلاحیت انحصاری حل مشکلات مربوط به روند انتخابات را دارد و  هر حزب سیاسی حق دارد ظرف  سه روز پس از اعلام رسمی نتایج، به تصمیم این شورا اعتراض کند.

 بنا بر این گزارش، در حکم دادگاه فدرال عراق آمده است: طبق قانون انتخابات، اگر نتایج اعلام شده تا پنج درصد با فرایند انتخاباتی تفاوت داشته باشد، شمارش آرا به صورت دستی در دستور کار قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عصائب اهل الحق: دادگاه فدرال عراق متناقض عمل کرد

عصائب اهل الحق: دادگاه فدرال عراق متناقض عمل کرد