مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 04:552021-12-28سياسي

تخریب زبان فارسی با کلمات خودساخته در فضای مجازی


رییس بنیاد ایران شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری با اشاره به استفاده سهوی یا عمدی از خط خودساخته و غیراستاندارد توسط کاربران جوان و یا استفاده کنندگان از فضای مجازی برای نوشتن، - گفت: این مسئله در بلندمدت می تواند به خط فارسی و نگارش آن ضربه بزند.

عباس قنبری عدیوی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تاثیر فضای مجازی بر نگارش کلمات و افزایش غلط املایی، اظهار کرد: خط و نگارش یکی از گونه های فرهنگی در کشور محسوب می شود که عملا می توان آن را به عنوان میراث فرهنگی، تاریخی و هویت ملی یک کشور قلمداد کرد، به اعتقاد بنده خط بر اساس یک شیوه نامه یا قرارداد رسمی پذیرفته می شود، در کشور ایران معیار پذیرش خط فارسی، فرهنگستان زبان و ادبیات است.

رییس بنیاد ایران شناسی شعبه چهارمحال و بختیاری افزود: اگر به بحث خط و زبان به عنوان عامل پیوند ارتباط اجتماعی و فرهنگی توجه کنیم، باید به معیارهای آن در همه سطوح نوشتاری چه به صورت رسمی در نامه های اداری، کتب و بخشنامه ها و چه به صورت مجازی در سایت ها، خبرگزاری ها و نوشتار فضای مجازی نیز توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به استفاده سهوی یا عمدی از خط خودساخته و غیراستاندارد توسط کاربران جوان و یا استفاده کنندگان از فضای مجازی برای نوشتن، یادآور شد: این مسئله در بلندمدت می تواند به خط فارسی و نگارش آن ضربه بزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب زبان فارسی با کلمات خودساخته در فضای مجازی

تخریب زبان فارسی با کلمات خودساخته در فضای مجازی