مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 05:302021-12-28پزشكي

چه زمانی یک زوج را نابارور می دانیم؟


یک جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: سوالی که برای بسیاری از خانم ها مطرح می شود این است که ناباروری چیست و چه زمانی یک زوج را نابارور تلقی می کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که علل ناباروری متعدد است و علل زنانه و مردانه دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

- معصومه انبارلویی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سوالی که برای بسیاری از خانم ها مطرح است این است که ناباروری چیست و چه زمانی یک زوج را نابارور تلقی می کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که زوجینی که برای بارداری یکسال رابطه جنسی داشته و بارداری اتفاق نیفتاده باشد نابارور تلقی می شوند که شیوع ناباروری در جامعه 10 تا 11 درصد است؛ همین رقم باعث مشغله بسیاری از پزشکان و بیماران شده است و درگیری بسیاری برای آنان ایجاده کرده است.

وی تصریح کرد: علل ناباروری متعدد است و علل زنانه و مردانه دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ برای آقایان با آزمایش اسپرم وضعیت، تحرک و تعداد و مورفولوژی اسپرم بررسی می شود.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی خاطرنشان کرد: برای خانم ها بررسی های مختلفی انجام می شود برای همین منظور آزمایش های هورمونی و یکسری آزمایشات زمینه ای انجام می شود تا ببینیم خانم مشکلی دارد یا خیر؛ همچنین هورمون های خاصی نظیر تیرویید و پرولاکتین که در باروری تأثیر دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی یک زوج را نابارور می دانیم؟

چه زمانی یک زوج را نابارور می دانیم؟