مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 05:502021-12-28دانش

افزایش سطح آب دریاها تا 5 متر در پایان هزاره سوم


یک مطالعه جدید هشدار می دهد که ذوب شدن یخسار قطب جنوب تحت روندهای فعلی گرمایش جهانی می تواند باعث شود سطح آب دریاها تا پایان این هزاره تا پنج متر افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، وقتی یک گروه موسیقی در بریتانیا قطعه ای با نام سال 3000 منتشر کرد و به زندگی در زیر آب اشاره کرد، چه کسی احتمال می داد که این شعر ممکن است یک پیشگویی باشد؟ در واقع اگر یخسار(ice sheet) جنوبگان تحت روندهای فعلی گرمایش جهانی به ذوب شدن ادامه دهد، سطح آب دریاها ممکن است تا پایان هزاره جاری تا 17 فوت(5 متر) افزایش یابد.

این هشدار گروهی از محققان به رهبری دانشگاه هوکایدو در ژاپن است که سرنوشت یخسار سرزمین جنوبی را تا پایان قرن بیست و یکم مدل سازی کردند.

به گفته این تیم، در حالی که شرایط در حال حاضر به شکل چشمگیری رو به بهبود نیست، اما اگر انتشار گازهای گلخانه ای مهار شود و افزایش سطح دریاها تا زیر یک فوت کنترل شود، ممکن است از این سرنوشت گریزی باشد.

افزایش قابل توجه سطح دریاها می تواند مناطق وسیعی از زمین های ساحلی پرجمعیت را در صورتی که چاره ای برای محافظت از آنها اندیشیده نشود، غیرقابل سکونت کند.

سرزمین جنوبی سرزمینی قطبی است که در واقع در اطراف قطب جنوب قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سطح آب دریاها تا 5 متر در پایان هزاره سوم

افزایش سطح آب دریاها تا 5 متر در پایان هزاره سوم