مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 05:502021-12-28پزشكي

اختراعات سال 2021 که زندگی بشر را متحول خواهند کرد


گرچه افراد سراسر جهان در سال 2021 به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و سرک کشیدن این ویروس منحوس در سراسر جهان، سالی تقریبا ناخوشایند را سپری کردند و دانشمندان نیز به دنبال درمانی برای نابودی ویروس کرونا بوده و هستند؛ - اما باید گفت مسیر فناوری حتی با وجود این ویروس همچنان هموار بوده و امسال نیز همانند گذشته محققان موفق به ثبت اختراعات متنوعی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماهنامه آمریکایی پاپیولار ساینس اخیرا چندین اختراع برتر سال اخیر در حوزه های مختلف را منتشر کرده است که در اینجا به معرفی 16 اختراع که در نوع خود می تواند زندگی بشر را متحول سازد، پرداخته ایم.

درمان پیری زودرس در کودکان داروی زوکینوی(Zokinvy) اولین درمان تایید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای پیری زودرس یا پروگریا(Progeria) که همچنین با عنوان سندرم هاچینسون-گیلفورد پروگریا و سندرم هاچینسون-گیلفورد نیز شناخته می شود، است.

پیری زودرس یک وضعیت بسیار نادر ژنتیکی است که در آن علائم و نشانه های پیری و کهولت در سنین بسیار کم تجلی می نمایند.

کودکان مبتلا به این اختلال ژنتیکی معمولا در اوایل نوجوانی به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند اما آزمایش های اخیر نشان داده است آن دسته از کودکانی که داروی زوکینوی(Zokinvy) را مصرف کرده اند، به طور متوسط 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراعات سال 2021 که زندگی بشر را متحول خواهند کرد

اختراعات سال 2021 که زندگی بشر را متحول خواهند کرد