مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 06:252021-12-28فرهنگي

هر 1772 نفر، یک صندلی!


رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در سطح استان به ازای هر 1772 نفر فقط یک صندلی سینما موجود است.

- افشین آزادی به مناسبت روز جهانی سینما (هفتم دی) در گفت و گو با ایسنا، از سینما به عنوان یکی از شاخص های مهم فرهنگی در جهان یاد کرد و افزود: سینما نقش موثری در فرهنگ سازی جامعه دارد و برای ارتقای فرهنگ جامعه یکی از شاخص های مهم محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر در استاندارد جهانی به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن سینما برپاست و این درحالی است که کشور و استان ما از این شاخص فاصله بسیاری دارد.

آزادی گفت: اگر همین شاخص را ملاک قرار دهیم در کرمانشاه باید حدود 200 سالن سینما داشته باشیم، درحالیکه در حال حاضر حدود چهار سینما با چندین سالن کوچک داریم.

وی افزود: سینما آزادی دارای یک سالن به نسبت بزرگ و دو سالن کوچک است، سینما فرهنگ دارای سه سالن کوچک، سینما بیستون و سینما پاز هم هرکدام یک سالن کوچک دارند.

آزادی گفت: در حالی شاخص دنیا وجود یک سالن سینما به ازای هر 10 هزار نفر است که ما در استان به ازای هر 1772 نفر فقط یک صندلی سینما داریم! هیچ یک از سالن های سینمای کرمانشاه استاندارد نیست رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: علاوه بر تعداد کم سالن ها و صندلی های سینما، یکی از مشکلات دیگر این است که هیچ یک از سالن های سینما در استان استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر 1772 نفر، یک صندلی!

هر 1772 نفر، یک صندلی!