مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 07:002021-12-28اقتصادي

1.5 میلیون ایرانی خون اهدا کردند/تهرانی ها در صدر


یک میلیون و 896 هزار و 106 ایرانی در 9 ماه اخیر و از اول فروردین تا شب یلدای 1400 با هدف نجات جان بیماران به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: از این جمع علاقه مند به نجات جان بیماران که به مراکز اهدای خون در 31 استان کشور مراجعه کردند، یک میلیون و 533 هزار و 582 نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته با رشد بیش از 7 درصد همراه بوده است.

وی اضافه کرد: استان تهران با بیش از 246 هزار اهدای خون بیشترین آمار اهدای خون در کل کشور را دارد و بعد از آن، استان فارس با 116 هزار اهدای خون، استان خراسان رضوی با 107 هزار اهدای خون، استان اصفهان با 97 هزار اهدای خون و استان مازندران با 95 هزار اهدای خون، بیشترین مشارکت های مردم را به تفکیک استان ها در تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی داشته اند.

حاجی بیگی ادامه داد: استان های سمنان، یزد، گلستان، قم و مازندران به عنوان استان های برتر در میزان مشارکت اهداکنندگان مستمر خون نسبت به آمار کلی اهدای خون در استان هایشان می باشند به نحوی که بیش از 71 درصد از جمع اهداکنندگان در استان سمنان را کسانی تشکیل داده اند که اهداکننده مستمر هستند و حداقل سالی دوبار به صف داوطلبان اهدای خون می پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.5 میلیون ایرانی خون اهدا کردند/تهرانی ها در صدر

1.5 میلیون ایرانی خون اهدا کردند/تهرانی ها در صدر