مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 08:402021-12-28سياسي

کتاب «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» در لبنان منتشر شد


کتاب «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران: درآمدی بر اصول و مبانی نظری از سال 1979 تا 1991» اثر عباس خامه یار به زبان عربی توسط مرکز الحضاره در لبنان منتشر شد.

- ، مرکز الحضاره در لبنان اعلام کرد با آغاز سال نو میلادی، نخستین کتاب خود را با نام سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران: درآمدی بر اصول و مبانی نظری از سال 1979 تا 1991 اثر عباس خامه یار را روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب 560 صفحه ای که به زبان عربی نگارش شده است، در حقیقت حاصل پژوهشی آکادمیک و کابردی یک دیپلمات، فعال فرهنگی و پژوهشگری آشنا با نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز ایران است.

خامه یار که طی چهار دهه گذشته در صحنه های فرهنگی و سیاسی ایران حضور داشته است، می کوشد تا یافته هایش را تبیین و برداشتی روشن و شفاف از سیاست خارجی ایران به مخاطب ارائه کند.

ویژگی کتاب در این است که نگارنده در آن به بررسی تطبیقی بنیان های نظری نظام جمهوری اسلامی ایران و نحوه کاربست آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری در سیاست خارجی ایران می پردازد.

مؤلف در این کتاب پس از ارائه شرح مفصلی از مبانی و اصول نظریه پردازی سیاست خارجی ایران، اصول قانون اساسی که خطوط کلی سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی را ترسیم و بررسی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» در لبنان منتشر شد

کتاب «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» در لبنان منتشر شد