مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 10:402021-12-28سياسي

راه حل صریح فرشاد مومنی برای دوبرابر شدن عایدی دولت در سال 1401


فرشاد مومنی اقتصاددان و استاد دانشگاه در واکنش به برخی استدلالات درباره ناگزیر بودن دولت در مقابل افزایش قیمت های کلیدی به منظور تامین هزینه های خود از جمله حقوق کارکنان، - فرشاد مومنی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و اقتصاددان نهادرا در جمع اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم طی یک سخنرانی با عنوان اقتصاد سیاسی بازتولید توسعه نیافتگی در ایران پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه ما در این ایام فراز و فرودهای حیرت انگیزی را در کشورمان در همه عرصه های حیات جمعی و از جمله در زمینه اقتصادی تجربه کردیم، گفت: شاید خیری در این باشد که در چنین شرایطی دور هم جمع می شویم و همفکری میکنیم به امید اینکه انشاالله بتوانیم با کمک به نظام تصمیم گیری های اساسی کشور به سهم خودمان گامی برداریم.

مومنی درادامه افزود: ما باید حتماً از دریچه توسعه وارد بشویم و ریشه یابی کنیم درباره اینکه چرا به این اوضاع و احوال دچار شده ایم.

واقعیت این است که مهم ترین ویژگی پدیده توسعه خواهی از جنبه اندیشه ها، دورنگری است و در اقتصادهای توسعه نیافته به طور کلی و در اقتصادهای رانتی در میان کشورهای در حال توسعه به صورت نظام وار ما را به سمت ترجیح امور کوته نگرانه و به حاشیه برنده می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل صریح فرشاد مومنی برای دوبرابر شدن عایدی دولت در سال 1401

راه حل صریح فرشاد مومنی برای دوبرابر شدن عایدی دولت در سال 1401