مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 11:552021-12-28اجتماعي

تصمیم دولت درباره موتورسیکلت های کار /سوخت آلاینده در تهران توزیع نمی شود


شهردار تهران با اشاره به 62 پیشنهاد کمیته ویژه آلودگی هوا در هیات دولت، گفت: تصمیم گیری در موتورسیکلت های کار و جایگزینی آن با موتورهای برقی به عهده شهرداری گذاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با هیات اندیشه ورز شناسایی عوامل و راهکارهای مقابله با آلودگی هوای تهران،  گفت: شهر تهران در توپوگرافی مناسبی طراحی شده و اگر به آن توجه شود به بهترین هوا و زیست پذیرترین شهرها دست می یابیم.

وی افزود: توسعه مترو در دستور کار است و از آنجاییکه تا 1420 سهم 33 درصدی انتقال مسافر بر عهده مترو گذاشته شده و در تلاشیم توسعه اتوبوس ها به سمت غیر آلاینده ها برود.

همچنین در حوزه تاکسی ها و  خودروهای حمل و نقلی شهر را زیست پذیرتر کنیم.

شهردار تهران گفت: شهر را با کمک مناسب سازی و ایجاد زمینه حضور شهروندان بدون رفت و آمد محیا کنیم و تا 600 کیلومتر مناسب سازی پیاده روها، توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار می دهیم.

وی عنوان کرد:  شهرداری درباره پایانه ها مستقیما می تواند تصمیم بگیرد و همچنین در زمینه باراندازهای شهر که اگر به خارج شهر منتقل شود، در بهبود شرایط موثر خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه اراده جدی در کشور وجود دارد که وضعیت هوای کلانشهرها بهبود یابد، گفت: در جلسه ای که با معاون اول رییس جمهور داشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم دولت درباره موتورسیکلت های کار /سوخت آلاینده در تهران توزیع نمی شود

تصمیم دولت درباره موتورسیکلت های کار /سوخت آلاینده در تهران توزیع نمی شود