مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 12:152021-12-28بين الملل

اروپای پسا مرکل به دنبال رهبر جدید


مرکل که در سال های گذشته بحران ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و سکانداری اش همواره مورد ستایش و تمجید قرار داشت، در زمانی از سیاست کناره گیری کرد که چه در داخل و چه در خارج آلمان از محبوبیت بالایی برخوردار بود؛ - با این حال او در میان همکاران اروپایی اش، منتقدان صریحی هم داشت.

جدایی آنگلا مرکل از صحنه سیاست پس از 16 سال نه تنها فصل جدیدی از تاریخ آلمان را رقم زده بلکه موازنه قدرت اروپا را هم تغییر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری فرانسه در تحلیلی نوشته است: امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از گزینه های جایگزینی آنگلا مرکل به عنوان رهبر اتحادیه اروپا هستند.

اما تحلیلگران هشدار داده اند که با توجه به چالش های حل و فصل نشده اتحادیه اروپا، شاید در حال حاضر هیچ یک از این سه تن توانایی تصدی این منصب را نداشته باشند؛ چالش هایی مانند اختلافات داخلی بر سر حاکمیت قانون، به حاشیه رانده شدن در جغرافیای سیاسی جهان و پس لرزه های بریگزیت.

مرکل که در سال های گذشته بحران ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و سکانداری اش همواره مورد ستایش و تمجید قرار داشت، در زمانی از سیاست کناره گیری کرد که چه در داخل و چه در خارج آلمان از محبوبیت بالایی برخوردار بود؛ با این حال او در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپای پسا مرکل به دنبال رهبر جدید

اروپای پسا مرکل به دنبال رهبر جدید