مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 12:152021-12-28بين الملل

بودجه نظامی میلیاردی آمریکا خشم چین را برانگیخت


سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به بودجه هنگفت نظامی آمریکا که بخش قابل ملاحظه ای از آن برای مقابله با پکن تخصیص داده شده، به آمریکا هشدار داد که مسئولانه رفتار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژائو لیجیان سخنگوی که مبلغ چشمگیری از آن برای مقابله با چین تخصیص داده شده است، از واشنگتن خواست مسئولانه رفتار کند.

شبکه روسی راشاتودی امروز (سه شنبه) گزارش کرد که رییس جمهور آمریکا قانون مجوز دفاع ملی 2022 (NADD) را روز گذشته (دوشنبه) به امضا درآورد که نشان دهنده با افزایش 25 میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا در مقایسه با پیشنهاد اولیه رییس جمهور ایالات متحده است و در مقایسه با سال گذشته نیز، بودجه نظامی ایالات متحده آمریکا را پنج درصد افزایش داده است.

ر راستای تمرکز نظامی فزاینده دولت بایدن بر چین، بودجه نظامی هنگفت آمریکا برای سال 2022 همچنین شامل تخصیص بودجه 7.

4 میلیارد دلاری برای طرح بازدارندگی در اقیانوس آرام می شود که بخشی از آن برای دفاع از تایوان است و این در حالی است که پکن بارها اعلام کرده که تایوان بخشی از قلمرو این کشور است و در خصوص هرگونه مداخله در امور داخلی این جزیره هشدار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، لیجیان در کنفرانس خبری خود ضمن انتقاد از تخصیص بودجه علیه چین هشدار داد که این گونه اقدامات واشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه نظامی میلیاردی آمریکا خشم چین را برانگیخت

بودجه نظامی میلیاردی آمریکا خشم چین را برانگیخت