مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 14:102021-12-28اقتصادي

سهم صفر درصدی راه های عشایری در بودجه/«ایلراه» را به رسمیت بشناسیم


سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: سهم عشایر از اعتبارات راهسازی در بودجه صفر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، عباس پاپی زاده در نشست با مهدی روشنفکر نایب رییس فراکسیون عشایر به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

پاپی زاده با بیان اینکه ایلراه را باید به رسمت بشناسیم تا ردیف در بودجه باز شود، ادامه داد: در صورت پیش بینی 60 میلیارد تومان برای ایلراه های عشایری در بودجه بار مالی خاصی برای دولت ایجاد نمی شود، بلکه این اعتبار به اندازه اعتبار راه های ارتباطی یک شهرستان کوچک است.

وی اعتبارات سالانه جامعه عشایری را ناچیز دانست و افزود: برای آبرسانی سیار به عشایر نیاز به 800 تا یک هزار تانکر داریم که برای تامین این دستگاه ها دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نایب رییس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خدمات رسانی به موقع و مناسب به جامعه عشایری را ضروری دانست و تاکید کرد: جمعیت عشایری کشور در 3 دهه اخیر رو به کاهش بوده که باید در این زمینه یک بررسی دقیق و آسیب شناسی صورت گیرد.

مهدی روشنفکر تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی کمک به ماندگاری جامعه عشایری را باید به عنوان یک اولویت در دستور کار داشته باشد و در این زمینه نیز همراهی، همکاری و تغییر نگاه دولت لازم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم صفر درصدی راه های عشایری در بودجه/«ایلراه» را به رسمیت بشناسیم

سهم صفر درصدی راه های عشایری در بودجه/«ایلراه» را به رسمیت بشناسیم