مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 15:402021-12-28اقتصادي

تکذیب مصرف مازوت در پالایشگاه تبریز


در فرآیند استخراج بنزن، میزان بنزن بنزین را از چهار درصد به زیر یک درصد رسانده ایم که روزانه 50 تن از این ماده به جای انتشار در هوای شهرها به عنوان ماده اولیه با ارزش از طریق خط لوله به پتروشیمی تبریز تحویل داده می شود.

- معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص مصرف مازوت در پالایشگاه، گفت: پالایشگاه تبریز در سالجاری از سوخت مازوت استفاده نکرده و تمامی سوخت مصرفی آن گاز طبیعی است و اگر روزی فشار این گاز کاهش یابد، در صورت اخذ مجوزهای لازم از مازوت استفاده خواهد کرد که تاکنون این اتفاق پیش نیامده است.

علیرضا آقابگلو در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از محصولات پالایشگاه تبریز مازوت است که تقریبا 22 درصد تولید پالایشگاه را به خود اختصاص می دهد.

وی ادامه داد: مازوت یک ماده ی هیدروکربنی است که در صنایع مختلف استفاده می شود و مصرف کننده های متنوعی دارد که بر اساس سیاست های حاکمیتی به عنوان یکی از فرآورده های اصلی، به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تحویل داده می شود تا براساس نیاز و برحسب اولویت در نقاط مختلف کشور استفاده شود.

وی، تولید بنزین یورو 5 را یکی از اقدامات پالایشگاه تبریز در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: در گذشته بنزین تولیدی پالایشگاه بر اساس استاندارد یورو 2 بود اما ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب مصرف مازوت در پالایشگاه تبریز

تکذیب مصرف مازوت در پالایشگاه تبریز