مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 16:202021-12-28فرهنگي

ثبت ملی 2 اثر منقول گلستان/تعداد آثار ثبت شده به 955 رسید


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت دو اثر منقول و شاخص استان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: تعداد آثار ثبت شده گلستان به 955 اثر رسید.

- ، رحمان فرمانی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در جلسه شورای ثبت آثار منقول کشور که با حضور مدیرکل ثبت آثار کشور برگزار شد، دو اثر منقول گلستان شامل قباله کربلایی صفر فارسیانی به قدمت 318 سال و یک شیء به شکل منقل مکشوفه از تپه بازگیر شهرستان مینودشت در فهرست آثار منقول کشور به ثبت رسید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: قباله کربلایی صفر فارسیانی یک سند تاریخی است که اشاره به فروش املاک و دارایی های ایل گرایلی دارد و بر اساس این سند همه اموال مربوط به ایل گرایلی شامل نهرها، چشمه ها، کوه ها، زمین های کشاورزی و غیره در محدوده گالیکش به مبلغ چهار هزار دینار صفوی به کربلایی صفر فارسیانی و دو تن دیگر فروخته می شود.

وی گفت: از دیگر ویژگی های مهم این سند تاریخی این است که با اشاره به وجود روستایی به نام طاغو در قرن یازدهم هجری قمری در منطقه گالیکش امروزی، انتساب میرسید شریف جرجانی عالم و دانشمند برجسته قرن هشتم و نهم را به شهرستان گالیکش امروزی تایید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 2 اثر منقول گلستان/تعداد آثار ثبت شده به 955 رسید

ثبت ملی 2 اثر منقول گلستان/تعداد آثار ثبت شده به 955 رسید