مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 17:552021-12-28اجتماعي

دامداران اردستانی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار اقدام کنند


رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به خبر دریده شدن تعدادی گوسفند توسط گرگ،گفت:دامداران اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار را جدی بگیرند.

- ، اظهار داشت: در فصل زمستان شرایط آب و هوایی، عدم مدیریت صحیح پسماند و موارد دیگر موجب می شود که گرگ ها در مناطق اطراف روستاها و شهرها پیدا شوند.

وی با اشاره به خبر دریده شدن تعدادی گوسفند توسط یک گرگ در یکی از روستاهای شهرستان اردستان، افزود: دامداران در مناطق روستایی باید اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از خسارت حمله گرگ را داشته باشند و هشدارهای مربوطه را به ویژه در فصل زمستان جدی بگیرند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان خاطرنشان کرد: اقدامات حفاظتی و شرایطی همچون داشتن مکان مناسب، سگ نگهبان، کشیدن فنس اطراف دامداری و چوپان و سایر اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار در نظر گرفته شود.

شواخی تصریح کرد: بازدیدی از محل انجام نداده ام اما طبق گفته های شاهدان، نکات و اقدامات حفاظتی به خوبی انجام نشده که همین امر موجب شده گرگ به راحتی وارد محل شود.

وی تاکید کرد: افراد می توانند با پرداخت هزینه اندکی نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند تا در صورت بروز چنین مواردی، بیمه خسارت را پرداخت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران اردستانی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار اقدام کنند

دامداران اردستانی برای پیشگیری از خسارت حیوانات زیانکار اقدام کنند