مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 19:102021-12-28سياسي

لیله المبیت؛ شب از جان گذشتن مولای متقیان


شبی که حضرت علی (ع) برای نجات جان پیامبر (ص)، در بستر ایشان خوابیدند، لیله المبیت نام دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خدا و یاران ایشان، به دلیل فشار ها و آزار های مشکران علیه مسلمانان، تصمیم گرفتند تا به یثرب (مدینه) مهاجرت کنند، که در این راه دچار سختی های فراوانی شدند و امام علی (ع) برای هجرت پیامبر (ص) از مکه حاضر شدند، جان خود را به خطر بیاندازند؛ شبی که حضرت علی (ع) برای نجات جان پیامبر (ص)، در بستر ایشان خوابیدند لیله المبیت نام دارد.

امیرالمومنین (ع) در لیلهالمبیت در پیشگاه خداوند دعایی خواندند که در مفاتیح الجنان با عنوان دعای امیرالمومنین در لیله المبیت شناخته می شود.

در شب اول ماه ربیع الاول، پیامبر (ص) برای آنکه مشرکان از هجرت او آگاه نشوند، به علی (ع) فرمود: مشرکان می خواهند امشب مرا به قتل برسانند، آیا تو در بستر من می خوابی تا من به غار ثور بروم؟ امام علی (ع) گفت: در این صورت شما سالم می مانید؟ پیامبر (ص) فرمود: آری ، علی (ع) تبسمی کرد و سجده شکر به جای آورد، وقتی که سر از سجده برداشت عرض کرد: آنچه را که مأمور شده ای انجام ده که چشم، گوش و قلبم فدای تو باد ، سپس پیامبر (ص)، علی (ع) را در آغوش گرفت و از هم جدا شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیله المبیت؛ شب از جان گذشتن مولای متقیان

لیله المبیت؛ شب از جان گذشتن مولای متقیان