مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 21:552021-12-28بين الملل

تمرکز مذاکرات وین بر رفع موثر تحریم ها


روز دوم از هشتمین دور مذاکرات وین در حالی پیگیری می شود که دیپلمات ها و کارشناسان ارشد کشور های مشارکت کننده به طور فعالانه مشغول گفتگو و رایزنی درباره چگونگی رفع موثر تحریم ها علیه ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به وین، کارشناسان ایران و گروه 1+4 از صبح امروز (سه شنبه) در هتل کوبورگ وین گردهم آمده و سخت مشغول بررسی سازوکار ها و چارچوب هایی هستند که بر اساس آن رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران راستی آزمایی شود.

آن ها همچنین در حال تبیین و تدوین شاخص ها و ملاک هایی هستند که طبق آن احتمال خروج مجدد ایالات متحده از برجام به حداقل رسیده و نتواند تحریم های جدیدی را برخلاف توافق صورت گرفته اعمال کند.

موضوعات مربوط به تحریم های مالی و بانکی هم قرار است در یکی دو روز آینده از سوی مذاکره کنندگان پیگیری شود.

در نشست روز گذشته (دوشنبه) کمیسیون مشترک برجام همه نمایندگان کشور های شرکت کننده بر اولویت داشتن موضوع لغو تحریم های غیر قانونی و ظالمانه تاکید کردند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران می گوید هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی تری برای لغو تحریم ها و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکار های مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم ها داشته باشد در مدت زمان کوتاه تری می توانیم به توافق دست پیدا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز مذاکرات وین بر رفع موثر تحریم ها

تمرکز مذاکرات وین بر رفع موثر تحریم ها