مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 01:452021-12-28بين الملل

مخالفت بایدن با ارائه گزارش سری به کنگره درباره توان نظامی ایران


بایدن با بخشی از مفاد قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) مبنی بر ارائه جزییات مربوط به توان نظامی و اقتصادی ایران به کنگره مخالفت کرد.

- ، جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) این کشور را در بودجه سال مالی 2022 امضا کرد.

با این حال بر اساس بیانیه کاخ سفید که اندکی پس از امضای قانون مذکور توسط رییس جمهور آمریکا منتشر شد، جو بایدن با ماده ای در این قانون درباره الزام به ارائه گزارش های دقیق در مورد قابلیت ها و فعالیت های نظامی و اقتصادی ایران مخالفت کرده است.

در بیانیه کاخ سفید به نقل از بایدن گفته شده است که بخشی از این قانون که مربوط به ایران است، دولت را ملزم به ارائه توضیحات با جزییات کامل و مفصل درباره پیشرفت های نظامی، انتقال نفت، پرتاب موشک و موارد مشابه درباره ایران می کند.

در این بیانیه گفته شده که رییس جمهور آمریکا از ادارات و سازمان های اجرایی می خواهد تا گزارش های خاص را فقط به کمیته های خاص ارائه دهند، چون این اطلاعات شامل اطلاعات طبقه بندی شده بسیار حساس است، از جمله اطلاعاتی که می تواند مربوط به منابع امنیتی حیاتی باشد و یا برنامه های عملیاتی نظامی آتی را فاش کند.

بایدن در بیانیه خود خاطرنشان کرد: قانون اساسی به رییس جمهور این اختیار را می دهد که از افشای چنین اطلاعات بسیار حساسی به منظور انجام مسئولیت خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت بایدن با ارائه گزارش سری به کنگره درباره توان نظامی ایران

مخالفت بایدن با ارائه گزارش سری به کنگره درباره توان نظامی ایران