مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 05:052021-12-29پزشكي

آب مروارید چگونه ایجاد و درمان می شود؟


آب مروارید یا کاتاراکت یک بیماری رایج چشمی است که خانواده های زیادی با این نوع بیماری دست وپنجه نرم کرده و به دنبال پیشگیری یا درمان آن هستند.

- بیماری ای که به نظر می رسد راه گریزی از آن نیست و درمانی جز جراحی ندارد.

به همین دلیل با سیدجواد سیدشنوا چشم پزشک دارای بورد تخصصی جراحی چشم از بیمارستان فارابی دانشگاه تهران به گفت وگو نشسته ایم که در زیر می خوانید: بسیاری از مردم با افزایش سن، نگران ایجاد آب مروارید در چشم خود هستند.

این بیماری چشمی چگونه چشم افراد را تحت تأثیر قرار می دهد؟ همان طور که در ساختمان دوربین عکاسی یک لنز شفاف تعبیه شده است، در داخل چشم نیز یک لنز شفاف وجود دارد که کارش ایجاد تصویری واضح بر روی پرده عقبی چشم (شبکیه) برای ایجاد امکان دیدن است.

با افزایش سن در بسیاری از افراد، لنز طبیعی داخل چشم به تدریج شفافیت خود را از دست می دهد و کدر و سبب کاهش دید چشم می شود که به این حالت آب مروارید یا کاتاراکت گفته می شود.

چه چیزی سبب ایجاد آب مروارید می شود و معمولاً چه افرادی در معرض این بیماری چشمی قرار دارند؟ افزایش سن مهم ترین عامل ایجاد آب مروارید است و تعداد قابل توجهی از افراد بالای 70 سال و بسیاری از افراد بالای 80 سال مبتلا به آب مروارید و کاهش دید ناشی از آن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب مروارید چگونه ایجاد و درمان می شود؟

آب مروارید چگونه ایجاد و درمان می شود؟