مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 06:102021-12-29دانش

جزییات سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی/تکالیف جدید برای افزایش ظرفیت پزشکی


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توافق شد افزایش سالیانه 20 درصدی جذب دانشجوی جدید پزشکی طی چهار سال متوالی را داشته باشیم.

- به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 852 شورای عالی انقلاب فرهنگی، با دستور کار افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی و بررسی سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

سعیدرضا عاملی، پس از این جلسه در جمع خبرنگاران، ضمن پاسداشت حماسه نهم دی ماه بعنوان نماد تجدید عهد مردم با رهبری معظم و نظام اسلامی، به موضوع افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی اشاره و اظهار کرد: جلساتی پیش از این در ستاد نقشه جامع علمی کشور برای بررسی این موضوع و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی و تعدادی از پزشکان کشور برگزار و تأیید شد که نسبت پزشک به 10 هزار نفر جمعیت در سال مبدا که سال جاری است، عدد 13 است و در سال 1410 به عنوان سال رشد، این نسبت باید به عدد 20 برسد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این نسبت، مقرر گردید کارگروهی تشکیل و این نسبت و اعداد و ارقام بررسی شود.

روز گذشته نیز با همین موضوع، جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس و دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و همچنین رییس کارگروه مربوطه دکتر مخبر داشتیم و نهایتاً درباره افزایش سالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی/تکالیف جدید برای افزایش ظرفیت پزشکی

جزییات سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی/تکالیف جدید برای افزایش ظرفیت پزشکی