مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 06:252021-12-29دانش

وزارت بهداشت مکلف به افزایش ظرفیت پذیرش در دوره های تخصص و دندانپزشکی شد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت را مکلف به ارائه طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع تخصص و دندانپزشکی عمومی و تخصصی ظرف مدت 2 ماه جهت ارائه به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور کرد.

- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جذب دانشجوی پزشکی سالانه 20 درصد افزایش می یابد، گفت: در پایان سال چهارم در مجموع 9000 نفر به ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی اضافه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید رضا عاملی در جلسه 852 شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی اشاره و اظهار کرد: جلساتی پیش از این در ستاد نقشه جامع علمی کشور برای بررسی این موضوع و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی و تعدادی از پزشکان کشور برگزار و تایید شد که نسبت پزشک به 10 هزار نفر جمعیت در سال مبدا که سال جاری است، عدد 13 است و در سال 1410 به عنوان سال رشد، این نسبت باید به عدد 20 برسد.

با در نظر گرفتن این نسبت، مقرر شد کارگروهی تشکیل و این نسبت و اعداد و ارقام بررسی شود.

روز گذشته نیز با همین موضوع، جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس و دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و همچنین رییس کارگروه مربوطه دکتر مخبر داشتیم و نهایتاً درباره افزایش سالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت مکلف به افزایش ظرفیت پذیرش در دوره های تخصص و دندانپزشکی شد

وزارت بهداشت مکلف به افزایش ظرفیت پذیرش در دوره های تخصص و دندانپزشکی شد