مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 07:002021-12-29اقتصادي

اهداف حفظ منابع آب زیرزمینی با روند فعلی محقق نمی شود


معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: محدودیت های موجود در کشور، بیانگر فراهم نبودن امکان تحقق همه اهداف پیش بینی شده برای حفظ منابع آب زیرزمینی با روند فعلی است.

- به نقل از صدا و سیما، حمید رحمانی، معاون دفتر توسعه نظام های فنی، بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی کشور، جزو ذخایر راهبردی محسوب می شود افزود: این منابع نقش اساسی و حداکثری در تامین مصارف آب دارند، اما این در حالی است که در دهه های گذشته حدود 136 میلیارد مترمکعب از ذخایر غیرقابل تجدیدپذیر مذکور مصرف شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به مخاطرات ناشی از کسری مخزن، طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال 1393 تصویب و از همان سال اجرای آن شروع شد گفت: مهم ترین برنامه های طرح برای سال های باقیمانده برنامه ششم توسعه (1400)، استقرار حدود 920 گروه گشت و بازرسی، اتمام آماربرداری سراسری مرحله سوم و تهیه بیلان منابع آب محدوده های مطالعاتی، استمرار فعالیت های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، پیاده سازی الگوی مشارکتی مدیریت منابع آب زیرزمینی در دشت های پایلوت است.

معاون دفتر توسعه نظام های فنی، بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: انسداد 10 هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز و نصب 20 هزار دستگاه کنتور هوشمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف حفظ منابع آب زیرزمینی با روند فعلی محقق نمی شود

اهداف حفظ منابع آب زیرزمینی با روند فعلی محقق نمی شود