مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 07:152021-12-29پزشكي

آغاز آزمایش بالینی یک اسپری بینی برای پیشگیری از کووید-19


پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود قصد دارند آزمایش بالینی یک داروی رقیق کننده خون را به واسطه اسپری بینی آغاز کنند و تاثیر آن را در پیشگیری از ابتلا به کووید-19 مورد بررسی قرار دهند.

- پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود قصد دارند آزمایش بالینی یک داروی رقیق کننده خون را به واسطه اسپری بینی آغاز کنند و تاثیر آن را در پیشگیری از ابتلا به کووید-19 مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، یک آزمایش بالینی ابتکاری قرار است در استرالیا آغاز شود تا بررسی کند که آیا یک داروی معمولی رقیق کننده خون می تواند از ابتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) جلوگیری کند یا خیر.

این دارو به واسطه اسپری بینی استفاده می شود و پژوهشگران معتقدند که می تواند از ابتلای اولیه سلول های درون بینی به کروناویروس جلوگیری کند.

ایده استفاده از اسپری بینی، بر فرضیه ای مبتنی است که نشان می دهد ابتلای اولیه به کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2، از طریق مولکولی موسوم به هپاران سولفات (Heparan sulfate) در بینی ایجاد می شود.

پروتیین خوشه ای کروناویروس به هپاران سولفات متصل می شود و توانایی آن را در تعامل با گیرنده های آنزیم 2 مبدل آنژیوتانسین (ACE2) و آلوده کردن سلول های انسانی افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز آزمایش بالینی یک اسپری بینی برای پیشگیری از کووید-19

آغاز آزمایش بالینی یک اسپری بینی برای پیشگیری از کووید-19