مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 08:152021-12-29بين الملل

20 سالگی پول واحد اروپا


در واقع، یورو فرزند یک سازش دردناک بین دو موتور اصلی تشکیل اتحادیه اروپا بود که در چارچوب آن، آلمان ارز محبوب خود را در ازای حمایت فرانسه از اتحاد مجدد آلمان پس از سقوط دیوار برلین رها کرد.

- یورو، پول واحد اروپایی، سه سال پس از تولد مجازی، برای نخستین بار ابتدای ژانویه سال 2002 به شکل اسکناس و سکه در 12 کشور عضو اتحادیه اروپا به جریان افتاد و به زندگی 300 میلیون نفر از آتن تا دوبلین گره خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، در حالی که اکثر مردم منطقه یورو در جریان تجمع های خیابانی به مناسبت سال نو در حال خداحافظی با مارک آلمان، فرانک فرانسه، لیر ایتالیا و پزوتای اسپانیا بودند، ژاک شیراک، رییس جمهوری وقت فرانسه اطمینان داد که اروپا در حال بازپس گیری هویت و قدرت است.

این جمله او همچنان سند تحلیلگرانی است که خلق یورو را محصول جاه طلبی فرانسه در تقویت همگرایی در میان اعضای اتحادیه اروپا می دانند، آن هم در شرایطی که آلمانی ها همچنان نسبت به از دست دادن مارک به عنوان نماد اقتصادی خود در جهان دلخور به نظر می رسیدند ولی بر پایه توافقی که انجام داده بودند، سهم قابل توجهی در اتاق فکر خلق یورو داشتند.

در واقع، یورو فرزند یک سازش دردناک بین دو موتور اصلی تشکیل اتحادیه اروپا بود که در چارچوب آن، آلمان ارز محبوب خود را در ازای حمایت فرانسه از اتحاد مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 سالگی پول واحد اروپا

20 سالگی پول واحد اروپا