مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 08:552021-12-29دانش

سامانه اندازه گیری غلظت رسوب و بار عبوری در کشتی های لایروب ساخته شد


سامانه اندازه گیری غلظت رسوب و بار عبوری در کشتی های لایروب، توسط محققان دانشگاه تهران ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین موسی زاده دانشیار رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران درباره ضرورت تجهیز کشتی های لایروب به سامانه غلظت سنجی، گفت: در لایروب ها برای اینکه بتوانیم میزان و غلظت رسوبی که از حوضچه بنادر مکش می شود را اندازه گیری کنیم، نیازمند طراحی و نصب سامانه غلظت سنج در خطوط لوله لایروب هستیم تا داده های غلظت رسوب (لای) به صورت بی سیم به اتاق کاپتان کشتی ارسال شود و در آنجا به صورت گرافیکی به نمایش درآید و داده ها ثبت شوند.

وی استفاده از سامانه های غلظت سنجی در کشتی های لایروب را به منظور افزایش بازده مصرف سوخت، بهینه سازی زمان لایروبی، بهینه شدن استفاده از نیروی انسانی و جلوگیری از استهلاک کشتی لایروب، ضروری دانست.

موسی زاده درباره ویژگی های سامانه طراحی شده توسط محققان دانشگاه تهران، توضیح داد: طراحی، بکارگیری و تست این سامانه در آزمایشگاه مکاترونیک گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران انجام شده است.

تست سامانه نشان داد که بکارگیری سامانه اندازه گیری غلظت رسوب و بار عبوری در کشتی های لایروب، تا 50 درصد می تواند موجب افزایش بازدهی عملیات لایروبی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه اندازه گیری غلظت رسوب و بار عبوری در کشتی های لایروب ساخته شد

سامانه اندازه گیری غلظت رسوب و بار عبوری در کشتی های لایروب ساخته شد