مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 09:152021-12-29اقتصادي

خطر جدید در کمین صنعت فرش


بعد از افت چشمگیر صادرات فرش در سال های بعد از تحریم، حالا عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، هشدار می دهد که انتقال مرکز ملی فرش به وزارت میراث منجر به کاهش مجدد صادرات خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخیرا از ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) رونمایی شده که در آن برخی معاونت ها حذف و برخی ادغام شدند که از جمله آن ها می توان به حذف مرکز ملی فرش از ساختار جدید صمت اشاره کرد.

طبق اعلام معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، قرار است مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتقل شود، اما این موضوع موجی از انتقادات فعالان صنعت فرش را به همراه داشته و حتی هشدارهایی نسبت به احتمال کاهش صادرات مطرح شده است.

این در حالی است که وضعیت تولید و صادرات فرش دستباف در سال های اخیر دچار مشکلات فراوان بوده، به طوری که طبق اعلام گمرک، صادرات فرش دستباف درسال 1372 به اوج خود رسیده و حدود دو میلیارد دلار بوده و برای پنج تا هفت میلیون نفرشغل ایجاد کرد، اما به تدریج کاهش یافته، به طوری که به حدود 240 میلیون دلار درسال 1397 و پس از اعمال تحریم ها به 70 میلیون دلار در سال 1398 و 50 میلیون دلار در سال 1399 رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر جدید در کمین صنعت فرش

خطر جدید در کمین صنعت فرش