مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 11:252021-12-29بين الملل

دلیل تاکید غربی ها بر قید محدودیت زمان در مذاکرات چیست؟


آمریکا مجبور به عقب نشینی از مواضع غیر منطقی خود شده و با تمرکز بر کلیدواژه محدود بودن زمان برای دستیابی به توافق، تلاش می کند مذاکره کنندگان ایرانی را با فشارهای روانی جدید منفعل سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روز گذشته و در پایان بخش دیگری از سومین دور مذاکرات ایران و 1+4 در وین، کشورهای اروپایی با صدور بیانیه ای مشترک، ضمن تاکید بر پیشرفت نسبی مذاکرات، اعلام کردند: برای رسیدن به توافق، چند هفته زمان هست نه چند ماه .

ند پرایس آمریکا نیز با تاکید بر سیاست اعلام شده از سوی بلینکن در جلسه کنگره صراحتا گفت: شرایط ژئوپلیتیک منطقه با سال 2015 که برجام را توافق کردیم کاملا فرق کرده است؛ بنابراین مسیر پیشِ روی ما در مورد بازگشت به برجام هم باید تغییر کند.

پاسخ ایران به این زیاده خواهی دولت بایدن اما؛ اتخاذ مواضع سخت و البته اصولی بود.

ایران در چارچوب سیاست مقاومت فعال ضمن آنکه مسیر کاهش تدریجی تعهدات برجامی خود را با شتاب پیگیری کرد بر این ضرورت تاکید نمود که؛ آمریکا زمانی می تواند به برجام بازگردد که همه تحریم های برجامی و پسابرجامی را به صورتی که قابل راستی آزمایی باشد، لغو نموده و تضامین محکمی را برای ایجاد اطمینان نسبت به عدم تکرار اقدامات غیرقانونی دولت قبلی این کشور ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل تاکید غربی ها بر قید محدودیت زمان در مذاکرات چیست؟

دلیل تاکید غربی ها بر قید محدودیت زمان در مذاکرات چیست؟