مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 13:052021-12-29اقتصادي

شیراز زیر چرخ وانت های سیار/ سد معبر و موانعی که برای تردد شهروندان ایجاد می کند


با عبور و مرور روزانه در سطح شهر شیراز، با پدیده غیرقانونی به نام میوه فروشی در خیابان ها روبه رو می شویم که توقف این وانت ها بر سر مسیرهای عبور و مرور علاوه بر ترافیک شهری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تا آنجا که انسان می داند و معروف است، معابر و خیابان های یک شهر محل عبور و مرور و تردد انسان و خودرو بوده و هرگونه تصرف و اشغال آن جهت ایجاد کسب و کار ممنوع می باشد اما در شهر شیراز معابر کاربرد دیگری به نام فروش بار و میوه دارد.

مشاهده این امر آنقدر زیاد شده که تقریبا در هر خیابانی خودرویی اقدام به فروش بار نموده و به راحتی بدون وجود هیچ گونه مانعی به این کار اشتغال داشته و به قول خودشان، پول این مکان را داده اند و حق خود می دانند در اینجا باشند اما قانون چه می گوید؟! سدمعبر و کسب و کار خیابانی،خلاف قانون است از منظر قانونی باید بیان داشت که مسدود کردن و استفاده از معابر عمومی بر اساس تبصره نخست ماده 55 قانون شهرادری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها برای کسب و کار ممنوع بوده و شهرداری موظف به جلوگیری و برخورد با این موارد است.

از سوی دیگر ایجاد ترافیک و مسدود کردن خیابان و معابر توسط خودرو ممنوع بوده و پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف به برخورد با عوامل مخل انضباط شهری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز زیر چرخ وانت های سیار/ سد معبر و موانعی که برای تردد شهروندان ایجاد می کند

شیراز زیر چرخ وانت های سیار/ سد معبر و موانعی که برای تردد شهروندان ایجاد می کند