مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 14:252021-12-29سياسي

تصمیم شورای شهر در حوزه استخدامی شهرداری وجاهت قانونی ندارد


یک کارشناس حقوقی، تصویب طرح الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی در پست های مدیریتی را خارج از اختیارات شورای شهر عنوان کرد و گفت: - مهدی احمدی کارشناس مسائل حقوقی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، اظهار داشت: مقرره گذار می بایست پاسدار قانون باشد.

همچنانکه تخطی از قانون از هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی پذیرفته نیست، تخطی مقرره گذار از قانون به قیاس اولویت امری قبیح و غیرقابل باور است.

شورای شهر تهران در جلسه مورخ 1400/09/23 به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران در استفاده از نیروی انسانی موجود و واجد شرایط در پست های مدیریتی رای داد، در حالیکه این طرح مخالف صریح قانون و خارج از صلاحیت شورای شهر است.

در واقع علم حقوق در حوزه عمومی اصل عدم صلاحیت را مفروغ عنه می داند و به عبارت بهتر بدان معنی است که هیچ کس صلاحیت ندارد مگر قانون به او صلاحیتی را اعطا کند لذا شورای شهر تنها می تواند در حدود صلاحیتی که قانون تعیین کرده است در موضوعات ورود پیدا کند.

مع الوصف صرف نظر از آنکه اصولأ مطابق اصول قانون اساسی و نظر شورای نگهبان در تاریخ 7/3/1399 صلاحیت شوراهای اسلامی شهر و روستا منحصر در نظارت است، مطابق بند پ ماده 2 آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب 1358/08/12  مستخدم موقت که به موجب قرارداد برای مدت معین و کار مشخص به است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم شورای شهر در حوزه استخدامی شهرداری وجاهت قانونی ندارد

تصمیم شورای شهر در حوزه استخدامی شهرداری وجاهت قانونی ندارد