مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 04:452021-12-30بين الملل

مقام روس: ارتش سوریه داعش را بیش از پیش ضعیف کرد


معاون وزیر خارجه روسیه در آخرین روزهای سال 2021 اعلام کرد، طی سال جاری همکاری ارتش روسیه با سوریه به تضعیف بیش از پیش داعش منجر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اولگ سیرومولوتوف ،  سیرومولوتوف  افزود: ما به این واقعیت نگاه مثبت داریم که در سال 2021 نیروهای مسلح روسیه از طریق همکاری نزدیک با نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه به تحکیم موفقیت های خود در مقابله با فعالیت های داعش در خاک این کشور ادامه دادند.

وی ادامه داد: در نتیجه، توانمندی های این گروهک (داعش) به میزان قابل توجهی تضعیف شده، نیروها و ابزارهای آن حذف شده، ساختار سازمانی آن از بین رفته و منابع آن کاهش یافته است.

از سوی دیگر، سیرومولوتوف درباره ادامه حضور گروه های افراطی در ادلب هشدار داد و گفت: عوامل بی ثبات کننده اصلی در سوریه، بقای گروه های افراطی در منطقه کاهش تنش ادلب و حضور هسته های داعش و القاعده است.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه اخیرا اعلام کرده بود که این کشور تا حد زیادی در برابر تروریسم به پیروزی رسیده است و تا نابودی کامل آن، به مبارزه ادامه خواهد داد.

مقداد در مصاحبه با شبکه الاخباریه گفت: گروه تروریستی در شمال غرب سوریه، و گروه تروریستی داعش نیز با حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام روس: ارتش سوریه داعش را بیش از پیش ضعیف کرد

مقام روس: ارتش سوریه داعش را بیش از پیش ضعیف کرد