مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 07:302021-12-30دانش

دانشگاه صنعتی سهند نقش موثری در تبدیل علم به فناوری ایفا کرده است


رییس دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: دانشگاه صنعتی سهند نقش موثری در تبدیل علم به فناوری ایفا کرده و تا حدودی این مسیر را به انجام رسانیده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: دانشگاه صنعتی سهند نقش موثری در تبدیل علم به فناوری ایفا کرده و تا حدودی این مسیر را به انجام رسانیده است.

احمدرضا مصطفی قره باغی روز چهارشنبه، 8 دی ماه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر این دانشگاه ضمن گرامیداشت روز نهم دی اظهار کرد: امروزه کسی نیست که ارزش علم و دانش را نداند؛ مولای متقیان امام علی(ع) فرموده اند که علم بهتر از قدرت است حتی در در روایات مختلف نیز تاکید بسیار زیادی به کسب علم شده است که نشان از جایگاه والای آن می باشد.

وی ادامه داد: قرآن کریم ما را به تدبر، تفکر و تعقل دعوت کرده است اما باید بدانیم تنها علمی که ریشه و بنیه ی آن در جامعه باشد، می تواند نیازهای جامعه را برطرف کند.

وی افزود: بحث سود دهی علم نیز در روایات مختلف بیان شده است که نمونه ی آن سخن امام علی(ع) بوده که علم بدون سود را بی ارزش عنوان کرده اند.

قره باغی با بیان اینکه امروزه دانشگاه ها به سه نسل اول، دوم و سوم تقسیم بندی می شوند، گفت: در دانشگاه های نسل اول بحث آموزش و تربیت نیروی متخصص مطرح است، در دانشگاه های نسل دوم پژوهش و تحقیق مورد نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه صنعتی سهند نقش موثری در تبدیل علم به فناوری ایفا کرده است

دانشگاه صنعتی سهند نقش موثری در تبدیل علم به فناوری ایفا کرده است